Heb je uw iPad gekregen? Leuk.
Nu nog enkel zaken die je moet instellen, volg je even de volgende stappen aub.
Lukt het je alsnog niet om iets in te stellen, contacteer dan zeker onze ICT-coördinator via https://www.d4k.be/helpdesk
De iPad is op school automatisch verbonden met onze WiFi maar dat is hij uiteraard niet bij jullie thuis.
Dus eerste stap is deze even verbinden.
Onze leerlingen van het 5de en 6de leerjaar hebben allen een eigen persoonlijk e-mailadres. Deze e-mailadressen spelen een cruciale rol in het leerproces van uw kinderen. De klasleerkracht, directie of de ICT-coördinator bezorgt je een login.
Het is belangrijk dat u de account even op de iPad activeert zodat uw zoon of dochter geen problemen ondervindt bij het inloggen in de klas, volg de stappen in het filmpje
Na het inloggen op Office kun je gebruikmaken van de cloudopslag van Microsoft, genaamd OneDrive. Het is handig dat alle foto’s die je als leerling maakt direct in de ‘cloud’ worden opgeslagen. Dit dien je eerst in te stellen.
Wanneer een leerling de school verlaat, kan deze een kopie maken van zowel het werk als de foto’s die zijn opgeslagen in OneDrive.
De opslagruimte van OneDrive is persoonlijk.
Onze iPads zitten in een Logitech cover met bluetooth toetsenbord. Zo maken we er een handige minilaptop van.
Als je toetsenbord niet geconnecteerd is vind je hier de stappen om dat te doen. Let op, na het ingeven van de code moet je nog even op de enter knop van het toetsenbord klikken, dat vermeldt het filmpje niet.
Onze leerlingen beschikken over een persoonlijke Canva-licentie.
Door in te loggen met hun Microsoft schoolaccount worden extra functies in de app geactiveerd. In onze lessen digitale geletterdheid maken we aanzienlijk gebruik van deze app. Het is daarom essentieel dat de leerlingen zijn ingelogd om vertragingen en frustraties tijdens de lessen te voorkomen.
We hebben dit in een stappenplan verwerkt ‘inloggen op Canva‘
Lukt het je alsnog niet om iets in te stellen, contacteer dan zeker onze ICT-coördinator via https://www.d4k.be/helpdesk